måndag 17 januari 2011

Mager som en skrika

Det är vad hoffen är. Han har alltid (nästan då, som valp va han lite rund ibland) varit slimmad. Folk tjatar om att jag inte behöver vara orolig för när han blir två kommer han börja lägga på sig men se nu är han snart två och jag tycker han har blivit ännu tunnare. Innan har han legat på normal hull men kanske liiiiite åt det tunnare hållet. Nu är han ännu lite tunnare men fortfarande normal hullad (kanske på gränsen). Han har fri tillgång på mat och jag har har koll på ungefär hur mycket han äter om dan och där är ingen förändring. Det blir ju lite annat gotte oxå som kanske inte är helt nyttigt. Grisöron tex.

Första steget är avmaskning för att se om det hjälper, gjordes i fredags och om nån vecka eller så märker jag ju om det va felet annars byter jag foder. Har redan kikat ut vilket jag ska prova och om det blir nödvändigt med byte passar det bra att fasa in det nu i slutet på den gamla fodersäcken. Nu verkar ju Salle ha stålmage så jag hade säkert kunnat byta rätt av men det är lika bra att göra på "rätt" sätt. Om nu inte nått av det hjälper får det bli ett veterinärbesök för att kolla så han är frisk. Det tror jag ju att han är annars hade jag redan varit hos veterinären med honom. Han är pigg, aktiv, träningsvillig och full av energi. Precis som vanligt med andra ord.

1 kommentar: