måndag 30 november 2009

Bortskämda...

Inlägget gjordes ursprungligen den 27 november 2009

... börjar mina djur bli. Hittade i frysen häromdagen revben från älg som hade blivit lite frystorkad så den plockade jag upp och rensade för att sen ge mina djur. Dom satt så fint på rad (typ Tripp, Trapp och Trull) och väntade på att jag skulle bli färdig så dom skulle få avnjuta läckerheten.

Så igår tog jag tag i frysen på riktigt och sorterade ut allt kött som legat länge eller blivit frystorkad för att idag koka det och nu ska jag frysa ner det i portionsförpackningar till dom. Det är lika uppskattat av Saulos som av katterna.

Saulos talar om för andra hundar och katter att han inte uppskattar att dela med sig av sitt extra goda godis men våra, dom får äta ur samma skål och om något trillar ner på golvet väntar han tills han vet vem som ska få det. Riktigt roligt ibland att se när han väntar med att gå fram till skålen för att Fjonte sitter där och äter. Han har lärt sig att man flyttar inte på Fjonte hur som helst.

Det verkar som att Saulos har stor respekt för Fjonte och att Fjonte har "högre rang" än honom. Tequila respekterar han dock inte lika mycket. Får till och med för sig att det är okej att jaga henne ibland. Kan kanske bero på att hon bara fräser åt honom och aldrig sagt ifrån ordentligt. Hon är av typen hellre fly an illa fäckta medans Fjonte stannar och tar fajten om det behövs.

Jag avslutar med att skryta lite ;) Izza, pappas gråhund, har blivit en riktig älghund. Tre älgar har han skjutit för henne nu. Hennes första säsong hon släpps på älg. Så himla roligt... Ska visst finnas saker som kan bli bättre, tydligen va söket ett av dom men man kan ju inte kräva hur mycket som helst direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar