måndag 30 november 2009

En helg i skåne

Inlägget gjordes ursprungligen den 31augusti 2009

Vilken härlig helg jag och Saulos har haft!

I fredags åkte vi till Ljungby för att plocka upp S och hennes pansarschnauzer Levis då vi skulle tillbringa helgen hos dom i Lund. Det första vi gör i Lund är att besöka en djuraffär för att kolla på halsband och köpa något gott till våra hundar. På lördagen promenerade vi runt i Lund och stötte på en man som själv har hoffe och talade om hur jag skulle träna på att Saulos inte ska dra i kopplet när vi promenerar. Suck... jag VET ju att han drar när vi går och att det behöver tränas men hallå... vad kan man förvänta sig när man har koppel på max 2 gånger i veckan? Har iaf tagit vara på alla koppelpromenader i helgen och börjar få in ett kommando till att gå fint.

Vi var ju tvugna att gå till en djuraffär på lördagen oxå då jag inte hittade vad jag va ute efter i den första. Här inhandlades en sele (som gör att Saulos inte drar så mkt) och ett halsband. Två tuggben till hundarna införskaffades oxå. Sen började vi promenerade hemmåt med ett besök på en grill för lunch som depåstopp. På eftermiddagen satte vi oss i gräset utanför där S bor och njöt av vädret och delade en flaska vin medans hundarna fick njuta av sina tuggben. Saulos satte i sig sitt fort och ville sen stjäla Levis´s vilket jag tyckte att det skulle han låta bli så jag börjar gräva i munnen på honom och så klart klant jag tänkte ju inte på att han kanske fortsätter tugga så han fick mig att blöda. Att jag redan hade ont i fötterne efter skoskav bekymmrade inte honom.

På söndagen besökte vi en rastgård för att träna lite och låta hundarna springa lite fritt. Saulos och jag avslutade helgen med ett besök hos hans uppfödare. Dom tyckte det va jättekul att träffa honom igen och Saulos kände igen både dom och stället. Han fick oxå träffa sin bror och leka lite med honom. Ojojoj va kul dom hade och så olika dom är.

Efter en lång men rolig helg kom vi hem och va helt slut båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar