måndag 30 november 2009

En simtur och veterinären igen...

Inlägget gjordes ursprungligen den 23 september 2009

Gårdagen blev en kanon dag trots att jag fick köra fram och tillbaka lite överallt. Börjar dagen med att lämna av lillebror i skolan, hem till mamma och tittar till katterna och sen tillbaka till Lagan för att hälsa på M och hans hund Bach, en schäfer/rottis korsning. Först husesyn då han nyligen flyttat till en super fin och fräsch lägenhet sen kaffe och skitprat för att sen dra ut i skogen med hundarna. Vi promenerade en bra stund och lite då och då dyker det upp små dammar. Bach älskar vatten och att apportera leksaker från vattnet. M slänger ut leksaken och Bach flyger i för att hämta medans Saulos är lite försiktigare och bara vadar ut till magen. Nästa kast och Bach slänger sig ut och Saulos vet nog inte riktigt vad han gör för han flyger också i, försvinner ner under ytan en kort sekund för att sen dyka upp och simma in i land. Vad förvånad han såg ut när han kom upp på land igen. Jag ångrar verkligen att jag inte hade kameran med mig. Trött blev han oxå av promenaden.

På kvällen hade jag och två till bestämt oss för att träffas på kursplanen för att ha lite ringträning inför utställningarna som kommer framöver. Eventuellt ska jag ställa en labbevalp i Växjö, samma utställning som Saulos ska på. Som avslutning fick dom leka med varandra.

Inatt har jag vakat över Tequila då jag märkte att det kom blod från vulvan på henne när jag skulle lägga mig. Trodde hon skulle få kattungar då jag har varit ganska säker på att hon va dräktig. Imorse hade det inte kommit några kattungar och det kom fortfarande blod så jag ringde veterinären och dom ville ha in henne för undersökning. Nu ligger hon kvar där för operation. Uppdaterar när jag har en klarare diagnos och hur operationen har gått.

Nu ska jag försöka ta igen nån eller några timmars sömn innan jag ska ut på vägarna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar