måndag 30 november 2009

En hund som luktar gott

Inlägget gjordes ursprungligen den 2 september 2009

I måndags hittade Saulos något att rulla sig i så han har gått med en svag doft av fisk som inte försvinner. Idag bestämde jag att något måste göras åt detta. Jag vill ju inte att han ska lukta fisk på söndag när vi ska ställa i Ljungby. Så jag tog med mig hunden upp och in i duschen. Då förstår han att det inte står kattmat på menyn utan att han ska duscha. Det är nog det värsta han vet för så ynklig och ledsen som han ser ut då det går inte att beskriva. Men en elak matte som jag är tas ingen hänsyn till det så på med vattnet och börja. När schamponeringen är klar och utsköljd tror Saulos att det är klart så han smiter och blöter ner halva badrummet. Jag får släpa tillbaka honom för att smeta in balsam och sen skölja ur det. Så blir vi äntligen färdiga och ska bara torka lite då börjar Saulos skaka ur vattnet istället så nu är HELA badrummet blött. MEN jag har en ren och fin hund som numera luktar gott så det va värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar