måndag 30 november 2009

Utställning i Osby

Inlägget gjordes ursprungligen den 10 juli 2009

Nu har vi debutterat i utställningsringen och det gick väl sådär. Det va Svenska Hovawartklubben Södra LO:t som ordnade specialutställning med IHF status i Osby den 5/7-2009. Vi ställde i Valpklass 4-6 månader och motståndarna var 3 av Saulos bröder.

Jag har nog aldrig varit med om något så pinsamt i hela mitt liv. Vi ställde upp och sen fick vi order om att börja trava runt i ringen och det är DÅ allt inträffar. Vi har bara hunnit ta några få steg när Saulos börja dra sig in framför mig och när jag försöker undvika trampa på honom snubblar jag och då börjar kopplet glida ur händerna på mig så jag snubblar på det och sen ramlar jag. Jag försöker ta mig upp på fötterna igen så snabbt det bara går och då kommer ringsekreteraren framspringande och frågar hur det gick. PIIINSAMT!!! Bra svarar jag sen fortsätter vi varvet runt samtidigt som jag önskar försvinna från jordens yta. Efter ett varv kommer domaren fram och säger att Saulos haltar lite. Kan saker gå mer fel??? Troligtvis fick han en smäll av mig när jag ramlade som gjorde det. Dagen efter kunde iaf inte jag se att han rörde sig oregelbundet eller haltade. Vi fullföljer iaf bedömningen och resultatet blev en fjärdeplacering med HP (hederspris).

Så sammanfattningsvis... Vi behöver träna om vi (läs jag) ska kunna visa honom fler gånger utan att göra bort oss. Men kul va det. Särskilt att få se Saulos syskon och hans mamma då jag inte har gjort det tidigare.

Hundklubbarna runtomkring har ju lite inofficiella utställningar nu i sommar/höst så jag tänkte att vi ska anmäla oss till några av dom för att träna lite och samtidigt få nyttig miljöträning.

Vi är anmälda till Älmhult BKs inofficiella utställning den 26 juli. Målet är att inte ramla i ringen eller något annat pinsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar