måndag 30 november 2009

Tequila igen...

Inlägget gjordes ursprungligen den 23 oktober 2009

Tror att Tequila har blivit otursförföljd. Det allvarligaste hon har behövt uppsöka veterinär för tidigare är öronskabb men nu är det knappt en månad sen hon fick opereras akut efter komplikationer av en graviditet och igår kväll upptäckte jag ett sår på hennes mage som va ca 5cm i diameter. In till veterinären idag som trodde att efter att ha klippt bort den lösa hudfliken och rakat bort pälsen (som precis börjat växa ut igen) runt så skulle det läka ihop av sig själv. Hon tog med henne till operation för att få hjälp men där ville dom söva ner henne och klippa rent sårkanterna och sy fast en kompress för att hålla såret fuktigt och rent så jag fick lämna henne där. Hämtade hem henne för några timmar sen och hon är sur... Tycker inte om tratten, vet inte var hon ska vara och går bakåt eller springer fram.

Det här kommer bli en lååång rehabilitering. Troligtvis måste hon sövas minst två gånger till för att byta kompress sen kan jag kanske sköta det själv hemma. Antibiotika ska hon äta 2 gånger om dan i 7 dagar och så ska hon ha smärtlindrande 1 gång om dan i 4 dagar. Hon som verkligen hatar tabletter, är nästan värre än gamla Fjonte. Men det får gå, allt för att hon ska bli bra så snart som möjligt och slippa ha ont. På måndag ska vi in igen och byta kompress. Min stackars kisse...

Saulos då? Jo han mår bra. Vi har inte tränat så mycket denna vecka för det gick ju en dag för att återhämta oss från helgen. Både han och jag behövde vila efter våra mini semestrar. I tisdags hälsade vi på pappa för att ge honom hans födelsedagspresent och i onsdags och torsdas va jag på kurs så Saulos fick vara hos en vän och hennes två labbar. Det gillar han skarpt även om han är lite trött när han kommer hem igen. Klart att det tar på krafterna att hålla koll på två småbarn och samtidigt ha en lekkamrat som gillar samma saker så det är ju full rulle där. Och idag har det ju strulat med Tequila så vi får ta nya tag i helgen.

Nu blir det snart sista rundan med Saulos för att sen krypa ner i sängen. Jag behöver sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar