måndag 30 november 2009

Spårträning och tårta

Inlägget gjordes ursprungligen den 23 september 2009

Igår la jag ett spår på kanske 150-200 meter på åkern utanför till Saulos. Det längsta hittills med en liggtid på knappt en timme och det fixade han i mina ögon helt okej. Fick stanna och vänta in honom nån gång då han verkade "glömma" vad han höll på med. Vi tränade oxå lite fot, vänta-varsågod och stanna kvar. Efter tränings passet hade vi en brottningsmatch och lekte lite.

Idag fick vi besök av mamma, H, lillasyster E och hennes kompis F. Dom skulle fira mig då jag fyllde år i förra veckan. Vi käkade god mat och dom hade med sig tårta och presenter. Jag hade bara önskat mig saker till Saulos men det ville dom inte ge mig - Det får vi ju ge Saulos när han fyller år, vi får väl se om dom kommer ge honom något då. Men det va fina presenter som jag uppskattar mycket. Tack så mycket! Av pappa fick jag förra veckan iaf en BIA-bädd och en Furminator som jag önskat mig. Tack för det med!

Ja tårtan då? Den va god och sista biten lämnar vi på bordet och förlyttar oss in till TV-rummet. Kan nån räkna ut vad som händer? Ja det är klart, jag följer med F upp för hon vill låna några filmer och rätt som det är ropar mamma -Din hund har ätit något olämpligt igen! Suckar högt och går ner samtidigt som jag undrar vad han kan ha fått i sig nu... Så klart! Han har smygit upp på bordet och käkat upp den lilla biten tårta som va kvar. Ingen nere har hört honom förrens allt va uppätet.

Vi får väl se hur magen reagerar på detta. Jag kommer iaf veta varför om han skulle bli kass i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar