måndag 30 november 2009

Växjö Int...

Inlägget gjordes ursprungligen den 1 november 2009

...besökte jag och Saulos i lördags för att ställa. Vi träffade några bekanta, redan på parkeringen när jag försökte lotsa Saulos uppfödare rätt dök Pia med Ällie upp. Väl inne träffade vi S och Levis som bara skulle titta på och shoppa. Jag letade reda på en släkting som ställde sin Vilda och precis innan jag skulle in i ringen dök P och hans mamma upp.

Saulos fick en bra kritik med en kanon kommentar som avslutning, "Härligt temperament", men blev utan HP. Strunt samma, jag är jätte nöjd i alla fall. Han skötte sig kanon hela tiden, fanns inget som bekom honom över huvudtaget och han travade fint i ringen. Jag har verkligen haft tur som fått en sån härlig hund.

I söndags åkte vi dit igen för jag hade ju lovat att ställa Malte, en brun labrador. Han gick upp först i ringen så det blev ingen väntan att tala om. Han blev placerad etta med HP och fick gå upp mot bästa tikvalp där domaren tyckte tiken va snyggast så det blev ett BIM för Malte. Konstigt att man är så mycket mer nervös när man ska ställa sin egen hund än vad man är med andras...

Nu återgår vardagen till det normala igen så vi kan komma igång med träningen ordentligt igen. Får nog bli ett besök på Ljungby BK på tisdag! (Så då ses vi Pia)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar