måndag 30 november 2009

Länge sen...

Inlägget gjordes ursprungligen den 18 november 2009

... som jag uppdaterade nu men jag har verkligen inte orkat. Inte så konstigt kanske när jag har haft det ena sjuka djuret efter det andra och haft kurser som ska genomföras.

Börjar med Tequila, stygnen plockade jag i söndags och såret ser jättefint ut. Verkar vara helt läkt nu så om några dagar får hon gå ut igen.

Och nu till Saulos. Drar den korta versionen annars kommer det här bli en hel uppsats ;)

I förra veckan blev Saulos dålig. Han slutade äta, dricka och va trött och hängig så jag åkte i onsdags in till veterinären som inte kunde säga vad det va. På kvällen blev han dålig i magen och jag åkte in till "min" veterinär i Ljungby på torsdagen för att få hjälp med nån skonmat som skulle reta aptiten på honom och fick prata med henne och hon undersökte honom och vi kom fram till att det nog berodde på en ev maginfluensa, han har ätit något dåligt eller att (som jag misstänker då han fullkomligt ratade sitt normala foder men åt av annat) den nya säcken med foder va dåligt.

Han blev ordinerad vila och skonmat (den är inte billig) så något Åstorp blev det inte för vår del. Tråkigt men det viktigaste är att Saulos blir bra igen.

Det gick visst ganska bra för Corallrevarna där. GRATTIS!!! till BIR och BIS-4an Greffi, BIM-valpen Luffe och BIR-veteranen och BIS-1 veteranen Good Luck Charm.

I måndags verkade Saulos vara bra i magen igen så idag har vi börjat fasa in det vanliga fodret igen fast från en ny säck.

Hoppas nu att min djur får förbli hela och friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar