måndag 30 november 2009

Det börjar röra på sig

Inlägget gjordes ursprungligen den 14 oktober 2009

Igår besökte jag Ljungby Brukshundklubb och deltog i den fria träningen. Platsläggningen gick väl inget vidare och Saulos ville inte fokusera på mig för fem öre men vad gör det? Kan ju inte begära hur mkt som helst av honom när det är första gången vi är där och det va flera nya hundar och människor han aldrig träffat. Men jag fick iaf kanon tipps om hur vi ska träna fotgåendet så nu ska här övas, övas och övas så har vi förhoppningsvis kommit en bit tills nästa gång. Jag kommer helt klart åka dit fler gånger för att träna och få hjälp. Alla va trevliga och hjälpsamma =)

Jag fick dock skämmas lite för min hund som STANK. Jag va hemma hos pappa för att byta bil (har fått hans gamla kombi så Saulos kan åka säkert) och medans vi bytte batteri sprang Saulos runt som han brukar men han kom inte när jag ropade. Pappa informerade då om att han va borta och åt på det sura älghuvudet och precis då kommer han. Inkletad med slem... Fy va han luktade illa. Han inte bara åt han hade ju rullat sig i skiten... Tänkte när jag kom hem att så illa luktar han ju inte så jag kan vänta tills idag med att bada honom men när jag satte mig i soffan jämte honom insåg jag att jag inte skulle kunna ha honom i samma rum en hel natt så det blev duschen direkt.

Nu luktar han iaf gott igen och idag ska vi träna fot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar