måndag 30 november 2009

Livsfarliga katter

Inlägget gjordes ursprungligen den 14 juli 2009

Ja då va man handikappad...

Jag va hemma hos min mor för att hålla syster sällskap i söndags. Självklart har mammas alla fyra honkatter kattungar. För att göra en lång historia kort, en av katterna skulle attackera Saulos och för att rädda honom försöker jag fånga kattan men hon försöker klösa mig så jag släpper och får använda foten istället. Då HUGGER hon mig i foten så nu är den svullen, öm och varm. Som tur är klarade sig Saulos undan (han fick en liten smäll på sida). Jag haltar fram (kan bara ha sandaler på foten då alla andra skor gör för ont) och Saulos tycker jag är tråkig när jag inte vill va ute och leka eller ta promenader. Jag tränar med honom inomhus men det räcker egentligen inte. Han behöver ju springa av sig lite oxå. Ska börja med antibiotika imorgon så förhoppningsvis kan jag om nån dag gå ganska obehindrat.

I lördags besökte jag min far. Tänkte att Saulos kunde få leka lite med pappas gråhund Izza. Så roligt dom hade. Saulos hann ju inte med Izza när hon sprang men han kom på att om han stannar och väntar lite så ser han ju vilket håll hon springer och då kan han genskjuta henne. Saulos körde slut på Izza fullständigt. Hon har för tillfället ingen kondis att tala om så det är inte så konstigt att hon inte orkar riktigt lika länge som Saulos. Lägger ut lite bilder på dom fast inte här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar