måndag 30 november 2009

En lugn men skön helg

Inlägget gjordes ursprungligen den 13 september 2009

Har tagit det ganska lugnt den här helgen. I lördags bestämde sig min syster E för att komma hit och hälsa på (troligtvis mest för att hälsa på Saulos). Vi hade en trevlig kväll med skräpmat och en flaska vin. I dag, söndag, lurade jag ut henne på en promenad på ca en timme innan hon framåt kvällen åkte hem.

Sen hon åkt har Saulos sovit och snarkat. Inte så konstigt kanske eftersom han och E lekte nästan hela promenaden och halva dagen inne. Hon älskar Saulos nästan lika mycket som jag och i hans ögon är nog hon den som han älskar mest efter mig. När han träffar henne blir han överlycklig och vet knappt till sig. Måste börja träna med henne som störningsmoment. Kan han fixa att ha full koncentration på mig när hon hoppar och studsar runt i närheten kan nog ingen person störa hans koncentration.

Nu är det bestämt... Saulos ska ställas i Växjö den 31 oktober och vi kommer åka till Åstorp den 14 november med en riesenschnauzer och matte som sällskap. Ska bara få ordning på min bankdosa så jag kan få iväg betalningarna.

Dax för en sista runda med Saulos och sen sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar