måndag 30 november 2009

Utställning i Älmhult

Inlägget gjordes ursprungligen den 26 juli 2009

Då kan vi lägga ytterligare en utställning till handlingarna. Denna gång va det Älmhult Brukshundklubb som anordnade en inofficiell utställning för alla raser. Saulos va den enda hoffen anmäld.

Den här gången lyckades vi stå på benen hela tiden. Saulos va riktigt på och ville mest skutta fram och tugga på min arm så så mkt trav blev det inte... Inte så konstigt egentligen eftersom jag har varit sjuk och knappt orkat gå en 5 min promenad utan att bli genomsvett. Så Saulos har tyvär inte fått den motion han behöver på 2 veckor. Men nu ska det bli ändring på det. Börjar äntligen känna mig så pass bra att jag kan börja göra saker utan att känna mig helt förstörd.

Vi fick hyfsad kritik på utställningen men domaren sa att han inte får HP idag. Han sa att (i hans tycke) Saulos va för valpig, hade för lösa rörelser och va lite utåtställd fram. Jag tycker iaf att min vovve förtjänar ett HP. Han är ju den snyggaste som finns ;)

Nästa utställning är tänkt att bli i Alvesta den 22 augusti. Vi bryr oss inte så mkt om hur det går utan vi gör det för att lära oss och få miljöträning även om det gärna får gå bra.

Tänkte ev ställa i Ljungby i september oxå och kanske i Växjö oktober/november när den stora är. Inomhus, trångt, massa hundar och folk = bra miljöträning. Vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar